loading...
خرید کولرهای صنعتی / کولرهای سلولزی
سیاحی بازدید : 43 سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

 

مکانیزم خنک سازی باد کولرهای آبی به دلیل تبخیر است. زمانی که آب به واسطه ی واتر پمپ به سیستم کولر وارد می‌شود طی فرآیندی تبخیر شده و باعث خنک شدن باد آن می‌شود.

عوامل داخلی

1.سیستم الکترومکانیکی:

یکی از مهم ترین قسمت‌های هر کولر آبی بخش الکترومکانیکی آن می‌باشد و چناچه اختلال در سیستم آن به وجود آید کارایی سیستم برابر صفر می‌شود. موتور کولر قسمت اصلی سیستم الکترومکانیکی است و در صورتی که اختلال در موتور یا پره‌های فن کولر به وجود آمده باشد باعث می‌شود که بهره برداری کمتری داشته باشد و سیستم سرمایشی کارایی لازم را نداشته باشد.

2.پوسیدگی، افتادگی یا رسوب گیری واسط تبخیری:

یکی دیگر ازعوامل داخلی خنک نبودن باد کولر‌های آبی پوشال‌های آن‌هاست. پوشال ساخته شده از چوب است و چوب با برخورد با آب پوسیده، افتاده و یا رسوب می‌گیرد و همین امر باعث کاهش عمل تبخیر و خنک نمودن هوای کولر می‌شود. همچنین عواملی دیگر مانند نفوذ ریز گردها و آلودگی هوا که باعث رسوب گیری پوشال‌ها می‌شود و از نفوذ آب به درون آن‌ها جلوگیری می‌کند.

3.آبرسانی:

یکی دیگر از عوامل خنک شدن باد کولر، آبرسانی آن می‌باشد که تبخیر آب باعث خنک شدن باد کولر آبی می‌شود و اصلی ترین دلیل نام گذاری کولر‌های آبی همین امر است که با استفاده از آب باد آن خنک می‌شود.

بنابراین عواملی مانند تنظیم نبودن شناور آب، قطع بودن شیر فلکه، عملکرد نادرست واتر پمپ و … باعث کاهش عملکرد خنک سازی بواسطه ی کولر می‌شود. راهکارهایی جهت بر طرف نمودن اختلالات فوق چک کردن سیستم آبرسانی مثل واتر پمپ، فلوتر، توزیع کننده و…. می‌باشد و در صورت بروز مشکل برطرف نمودن آن مشکلات می‌باشد.

عوامل خارجی

1.درجه حرارت:

کولرهای آبی وابسته به میزان درجه حرارت هوای محیط را خنک می‌کنند. همچنین کولرهای آبی در دمای بالاتر از 40 تا 50 درجه سانتیگراد جوابگو نیستند و نمی‌توانند به میزان لازم محیط را خنک کنند. راهکارهایی جهت بر طرف نمودن این مشکل این است که یخ به آب داخل کولر اضافه کرد،از سایبان استفاده کرد و همچنین به جای پوشال از پدهای خنک کننده سلولزی استفاده کرد.

2.رطوبت:

رطوبت نیز یکی از دلایل کاهش عملکرد خنک نمودن کولر آبی است. چرا که رطوبت بالا باعث می‌شود تبخیر، مقدار انتقال حرارت و جریان هوای ورودی به کولر کاهش یافته و باعث به وجود آمدن ضعف در عملکرد کولر آبی می‌شود.

3.جریان هوا:

اکثر ما بر این باوریم که با بستن در و پنجره عملکرد خنک سازی افزایش میابد در صورتی که کاملا این تصور اشتباه است و بهتر است که وقتی که کولر کار می‌کند با هوای بیرون گردش داشته باشد تا هوای خشک و خنکی داشته باشد. اگر این هوا در یک محیط بسته قرار گیرد به دلیل مرطوب بودن آن باعث کاهش خنک شدن و به طور عامیانه باعث دم کردن محیط می‌شود.

چرا کولر آبی باد گرم می‌زند

از جمله دلایلی که باعث گرم شدن باد کولر آبی می‌شود گرم بودن محیطی است که کولر آبی در آن محل قرار گرفته شده است که می‌توان با استفاده از انداختن یخ به درون آن اندکی محیط را خنک تر کرد یا استفاده از سایه بان جهت خنک نگه داشتن محیط کولر که در نتیجه بتواند باد خنکی را تولید کند. از دیگر مسائلی که باعث کاهش عملکرد کولر می‌شود استفاده از آن در محیط بسته می‌باشد چرا که باد کولر خود مرطوب است و اگر در یک محیط بسته باشد باعث دم کردن محیط شده و باعث می‌شود که باد آن گرم شود. هم  چنین این مسائل می‌تواند قطع شدن آب یا نرسیدن آب به پوشال‌های آن باشد که باید با تعویض پوشال‌ها یا برطرف کردن مشکل قطعی آب آن را برطرف نمود.

 

 

 

 شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های گرمایش تابشی

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

☎️۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍www.sarmasaan.com

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
فروش انواع کولرهای صنعتی آبی و سیستم های سرمایشی در ایران با بهترین قیمت و کیفیت در بازار / سیاحی: 09192131479
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 1,316
  • بازدید کلی : 5,479